Saturday, March 24, 2012

Ringing My Brain Dry Of Ideas

........... the simple reason being, I don't have any left inside. All the words seem .... gone. Puas aku duk fikir, apa konsep aku nak in-corporate dalam BLOG aku kali nih. last time, I wrote a lot about life. The ups and downs. Some ups, then many downs.... long time no ups, then down again. Sampai aku sendiri bosan. Then aku terus tak tulis apa2. Punya la lama ... sampai aku lupa password segala. BLOG aku pun sepi, xde post-post baru, xde pengunjung. Bila aku pergi menjelajah alam siber, banyak aku terbaca BLOG2 orang yang happening, menarik, captivating ... tapi pesal aku punya xleh macam diorang? Hmmm ... bbuat aku fikir panjang.

Hati aku menjerit-jerit nak menulis. Jari-jari aku gatal nak menari-nari atas papan kekunci nih. Ada kalanya, aku dah klik kat 'New Post', dan dah ready nak ketuk2 jari ..., nothing comes out. Macam ada synaps aku somewhere along the neurons highway ni terputus. Agaknye laah. Jadik lah jari jemari aku macam arca kaku di atas papan kekunci laptop barang 10 minit. bila dah lenguh, aku off kan terus dan begitulah seterusnya ...... sampai lah ke hari ni.

But this time I'm determined to make a change. Selari dengan azam aku untuk buat perubahan positif dalam segenap aspek. Dan bila aku dapat rasa kemajuan, hmmm ... buat aku rasa semangat. I do have the touches still. I knew it all along. I'm capable of pulling things off. Give me a rope, give me an ice pick. Send me to Everest, ... the heck with the rope and ice pick! I'm taking pictures of Everest. That's an accomplishment to me already.

and, by posting craps like this ... in a way, akan merangsangkan kembali sel-sel otak aku untuk berkarya. Nak minum susu Dumex ke Dugro ke Nespray tu semua aku dah tak lalu. So, this is it. I'm coming around. Cuma masih tercari2 konsep, genre bahan tulisan dsb .... ah, tak kisah lah.. janji aku suka. My own style ... we'll see ... you'll see

2 comments:

  1. Looking forward
    (btw letih la mak nak tulis weird words to prove that i am not a robot everytime mak nak publish comment ni nyah)

    ReplyDelete
  2. tu la pasal., tapi its recommended by blogger... to prevent spams. aku pun tak brp nak paham sgt menda ni .. almaklum. baru nak blaja

    ReplyDelete